Toimiva Yrityslaajakaista 300M 5G - Ongelmanratkaisu

Käytössäsi olevan Toimiva Yrityslaajakaista 300M 5G -palvelun ollessa hidas tai täysin ilman internetyhteyttä, voit näillä ohjeilla palauttaa yhteytesi toimintakuntoon.

Onko Toimiva Yrityslaajakaista 300M 5G -palvelun verkko hidas?

  1. Onko ongelma vain yhdessä laitteessa vai useammassa laitteessa? – Mikäli ongelma on vain yhdellä laitteella, yritä korjata ongelma käynnistämällä tietokone uudelleen. 
  2. Mikäli uudelleenkäynnistäminen ei auta, yritä luoda yhteys toiseen verkkoon, kuten kännykän hotspot-yhteyteen tai muuhun verkkoon. Mikäli yhteytesi palaa kun olet toisessa verkossa, voit navigoida kohtaan Käytettävissä olevat langattomat yhteydet (lista langattomista verkoista alueellasi). Oikeaklikkaa kyseistä verkkoa ja paina unohda. Kirjaudu tämän jälkeen uudelleen verkoon. 
  3. Mikäli verkko on kaikilla käyttäjillä hidas, niin voit palauttaa yhteyden ottamalla virran 5min pois laitteesta. Verkon pitäisi palautua noin 10min sisään uudelleenkäynnistämisestä. Mikäli tämä ei auta, ota virta pois myös muista laitteista kuten reititin, Langaton tukiasema, palomuuri, kytkin, sekä muut mahdolliset verkkoinfrastuktuuriin kuuluvat laitteet sekä palauttaa virran niihin.
  4. Mikäli ongelma ei korjaannu, niin soita tukeemme 020 730 8008.

Onko verkkoyhteys kokonaan pois?

  1. Onko ongelma vain yhdessä laitteessa vai useammassa laitteessa? – Mikäli ongelma on vain yhdellä laitteella, yritä korjata ongelma käynnistämällä tietokone uudelleen.
  2. Mikäli uudelleenkäynnistäminen ei auta, yritä luoda yhteys toiseen verkkoon, kuten kännykän hotspot-yhteyteen tai muuhun verkkoon. Mikäli yhteytesi palaa kun olet toisessa verkossa, voit navigoida kohtaan Käytettävissä olevat langattomat yhteydet(lista langattomista verkoista alueellasi). Oikeaklikkaa kyseistä verkkoa ja paina unohda. Kirjaudu tämän jälkeen uudelleen verkoon. 
  3. Mikäli verkko ei palaudu tai usealla käyttäjällä ongelmia verkon kanssa. Voit tarkistaa reitittimen valoista, että reittimellä on yhteys internettiin. Reitittimen etupuolella on Led-valoilmaisimet. Mikäli valot eivät pala, tulee tarkistaa, että johto on pistorasiassa ja virta on päällä. Mikäli valot eivät palaudu soita välittömästi 0207308008. Toimitamme teille uuden reitittimen mahdollisimman nopeasti.
  4. Mikäli reitittimessä palaa oheisen kuvan mukaisesti vasemmalta oikealle ensimmäiset kolme valoa, on reititin täysin käyttökunnossa.
  5. Mikäli ongelma koskee useita käyttäjiä, niin voit palauttaa yhteyden ottamalla virran 5min pois kaikista laitteista, kuten reititin, Langaton tukiasema, palomuuri, kytkin, sekä muut mahdolliset verkkoinfrastuktuuriin kuuluvat laitteet sekä palauttaa virran niihin. Mikäli ongelma ei ratkea, niin soita meille 0207308008.