Hyvä tietää

Verkkokauppamme kautta tilaaminen on helppoa, riskitöntä ja nopeaa. On kuitenkin joitain asioita, joita on hyvä pitää mielessä jo ennen tilausta, jotta voimme taata sinulle parhaan mahdollisen ostokokemuksen. 

Tilausehdot ja tuotteiden saatavuus

Verkkokauppamme tuotteet on esitetty arvonlisäverottomina, joihin lisätään maksuvaiheessa sen hetkinen arvonlisävero. Palvelut ja tuotteet, joita myymme ovat vain yrityksille ja yhteisöille, joilla on y-tunnus. Emme palvele kuluttaja-asiakkaita tai myy kuluttaja-asiakkaille, josta syystä tuotteisiin ja palveluihin ei sovelleta kuluttajasuojalakia.

 

Tuotteiden ja palveluiden toimitus vaihtelee palveluntarjoajien toimitusaikojen ja tavarantoimittajien varastotilanteiden mukaan. Pidämme omassa varastossamme vain kysytyimpiä tuotteita heti saatavilla.

 

Verkkokaupassa nähtävät tuotteiden varastosaldot ovat keskusvarastojen saatavuuksia, jotka päivittyvät kerran vuorokaudessa. Tästä syystä tuotteissa, joiden tuotanto on lopetettu, varastosaldo on heikko tai tuotteen kysyntä on kova, saattaa tuotteesi olla tilausvaiheessa loppu keskusvarastoltamme. Tällaisessa tapauksessa olemme sinuun yhteydessä puhelimitse viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä ja saat lisätietoa tuotteen uudesta toimitusajasta tai korvaavasta tuotteesta.

 

Tuotteen saatavuuden ollessa keskusvarastolta loppu, mutta mikäli yrityksesi on maksanut tilauksen, on yrityksellänne aina myös täysi peruutusoikeus, jolloin palautamme maksusi tilillesi seuraavana arkipäivänä, mikäli olet maksanut tilauksesi verkkokauppamme kautta. 

 

Toimitustapa ja -ajat

Verkkokauppamme tuotteissa normaali toimitusaika on 2-3 arkipäivää. Lähetykset toimitetaan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana. Toimitukset hoitaa Posti.

 

Mikäli tuotteen mukana on tilattu lisäpalveluita, kuten käyttöönotto- tai asennuspalveluita, on näiden tilausten toimitusaika 3-6 arkipäivää.

 

Tilatessa useampia tuotteita ja/tai palveluita samanaikaisesti, saattaa toimitusaika olla normaalia pidempi, sillä tuotteet lähetetään useimmiten samassa lähetyksessä. Mikäli tarvitset tuotteesi pikatoimituksena tai erillislähetyksenä, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Palveluiden tilauksessa toimitusajat riippuvat palveluntarjoajan tilausaikatauluista, joista sinua informoidaan tilauksesi tehtyäsi viimeistään seuraavana arkipäivänä. Useammat palvelut toimitetaan 1-5 arkipäivän sisällä tilauksesta.

Maksaminen ja maksutavat

Ostaminen kauttamme on riskitöntä ja helppoa, sillä maksuliikenteen hoitaa Klarna.

 

Verkkokaupasta ostaessasi voit valita maksutavaksi yleisimmät maksukortit, verkkopankkimaksut tai laskutuksen. Laskutusvaihtoehdon valitessasi saat 14 päivää maksuaikaa laskullesi. Klarnan palveluiden ehtoihin voit tutustua Klarnan verkkosivujen kautta.

 

Kuukausiveloitteisissa palveluissamme tai jälleemyymillemme kolmansien osapuolien palveluille laskut saattavat myös tulla suoraan Onedatan tai palveluntarjoajan kautta. Laskutuksesta saat kuitenkin aina tiedon jo tilausvaiheessa. Näissä tapauksissa solmimme tilauksesi jälkeen sopimuksen, jossa kyseisen palvelun osapuolet, ehdot ja maksutavat ilmenevät.

Palautus, takuu ja huolto

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteillasi on valmistajan takuu, riippuen tuotteestasi. Esimerkiksi tietokoneissa on useimmiten 12kk valmistajan takuu sekä lisätuotteissa, kuten akuissa 6kk valmistajan takuu. Mikäli epäilet tuotteesi viallisuutta, joka johtuu valmistusviasta, niin tarkistathan ostokuitista tai tuotteesi valmistajan sivuilta, että onko kyseisessä tuotteessa voimassa takuuaika.

 

Mm. tietokoneisiin on saatavilla myös valmistajien maksuttomia tai lisämaksullisia takuulaajennuksia, kuten takuuajan pidennyksiä tai asiakkaan tiloissa tapahtuva huolto, jolloin sinun ei tarvitse toimittaa laitettasi itse huoltoon.

 

Huoltotapauksissa voit olla suoraan yhteydessä laitevalmistajaan tai olla yhteydessä huoltopyyntölomakkeella. Muistathan mainita sähköpostissa laitteesi ostopäivän, kuvauksen viasta ja laitteen IMEI tai sarjanumeron.

Meiltä hankittun laitteen ollessa huollon tarpeessa, voit myös hankkia lainalaitteen huollon ajaksi. Lisäksi tarjoamme meiltä hankittujen laitteiden rikkoutuessa alennusta uuden laitteen hankinnasta. Laitathan meille laitteesi hankintapäivän ja sarjanumeron, sekä laitteen, jonka haluat hankkia, niin annamme sinulle hyvitystä ostoksestasi.